Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Jangkitan Sinus Asli Itu Adakah Mudah dan Berkesan

Pemulihan Jangkitan Sinus Asli Itu Adakah Mudah dan Berkesan

Sinus adalah lubang kecil yang terhalang akibat daripada laluan hidung radang. Biasanya, ini berlaku kerana habuk atau pemilihan. Jangkitan sinus boleh menjadi pencetus oleh demam virus, jangkitan atau alahan kulat. Ia sangat mengecewakan memperoleh satu ini, kerana hasilnya biasa adalah bersin yang berterusan. Jadi, untuk mengelakkan keadaan ini terdapat ubat-ubat jangkitan sinus semulajadi yang anda boleh mendapatkan. Yang disenaraikan di bawah adalah sebahagian daripada mereka -

1. wap wap - Pada satu ini perkara yang anda perlu lakukan adalah untuk mempunyai semangkuk air dan panaskan sehingga anda notis wap. Selepas itu, tunduk kepala anda pada mangkuk dan menyedut wap yang timbul daripadanya. Adakah prosedur untuk sepuluh minit. Tetapi, mesti ada jurang 30 saat selepas setiap minit kedua. Kaedah ini akan kurus lendir yang terperangkap dalam risalah.

2. Bawang putih Juice - Bawang putih dikenali yang mengandungi ciri-ciri bakteria anti-kulat dan anti. Oleh itu, ini menjadi remedi jangkitan sinus semula jadi yang paling berkesan. Sebagai sinusitis adalah bakteria dalam alam semula jadi, bawang putih berfungsi prinsip memberi kelegaan kepada pesakit. Cara yang betul untuk mengambil kerja ini adalah untuk minum jus bawang putih di potong bawang putih segar dan menambah kepada semangkuk air panas. Untuk melakukan ini, anda mesti menyedut wap dua hingga tiga kali untuk ia menjadi cekap.

3. Minum Banyak Air - Ini adalah salah satu yang terbaik rawatan jangkitan sinus. Sebaik sahaja anda mempunyai resdung, adalah dinasihatkan untuk minum 10 gelas air setiap hari. Ini akan membantu mukus untuk mengurangkan keluar dan memudahkan proses keluar saliran sinus. Minum banyak air dan juga membantu dalam penghidratan sistem yang flushes keluar toksin dan meningkatkan sistem imun anda.

4. Apple Cider Cuka - Ini dikenalpasti yang mengandungi kalium. Ini membantu melegakan tekanan sinus. Perkara yang perlu anda lakukan adalah untuk Campurkan 2 sudu teh cuka epal cider dengan kaca berisi air panas. Anda perlu minum campuran dan mengulangi proses tersebut dua hingga tiga kali sehari.

5. Eucalyptus Oil - ini mengandungi penawar ajaib untuk selesema dan demam. Anda perlu menambah beberapa titik minyak kayu putih ke dalam mangkuk air panas. Tunduk kepala anda ke bawah dan menyedut wap selama 10 minit. Anda perlu melakukan proses ini dua hingga tiga kali setiap hari.

Ini adalah lima remedi jangkitan sinus semula jadi yang boleh anda gunakan. Ini hanya sebahagian daripada yang ada. Tetapi, yang disebut di atas adalah hanya satu perkara yang paling mudah untuk dilakukan untuk mengurangkan jangkitan sinus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar