Kamis, 19 November 2015

Bagaimana untuk menjaga diri sendiri - Sememangnya

Bagaimana untuk menjaga diri sendiri - Sememangnya

Berapa banyak paracetamol anda mengambil seminggu? Adakah anda mengambil hanya satu tablet? Mungkin dua? Saya terkejut diri saya beberapa tahun yang lalu apabila saya cuba untuk membeli 3 paket paracetamol pada ahli kimia tempatan saya dan telah ditolak, had adalah dua paket. Saya menjelaskan bahawa saya tidak mengambil lebih daripada dos yang disyorkan - Saya hanya perlu satu paket untuk kerja-kerja, satu untuk rumah dan satu untuk beg tangan saya - saya masih ditolak. Saya tidak pernah bertanya kepada diri sendiri mengapa saya memerlukan akses tersebut bersedia untuk parasetamol.

Ia adalah masa yang lama sebelum saya mengenali corak yang telah membentuk lebih banyak beberapa bulan. Saya mempunyai sakit kepala yang teruk sekurang-kurangnya sekali sehari dan memerlukan sekurang-kurangnya satu jika bukan dua tablet parasetamol untuk terus mara ke akhir hari.

Terdapat kesan sampingan kepada paracetamol mudah, tidak banyak, tetapi diambil secara konsisten dari masa ke masa saya tertanya-tanya apa kerosakan yang telah saya lakukan untuk badan saya? Sekarang apabila saya mempunyai sakit kepala langkah pertama yang saya ambil adalah untuk mempunyai segelas air dan saya akan tunggu sekurang-kurangnya sepuluh minit sebelum mendapatkan melegakan kesakitan alternatif. Lebih baik lagi, jika saya tahu saya akan ke keadaan tertekan, saya meletakkan setitik Stress Buster minyak aromaterapi saya ke pergelangan tangan saya terlebih dahulu untuk berehat diri saya sendiri.

Terdapat banyak semula jadi, pilihan bebas dadah bukan invasif dalam garisan pertama rawatan. Pencegahan adalah lebih baik daripada mengubati, bagaimanapun jika anda memerlukan ubat dan bersedia untuk mencuba, mengapa tidak mencuba alternatif kepada ubat-ubatan?

Penyelesaian Mudah

Dalam kes kecederaan dapur adalah tempat yang hebat untuk bermula. Barangan harian yang mudah boleh digunakan seperti kiub ais atau beg kacang beku apabila digunakan ke kawasan radang boleh mencegah bengkak lagi. Sebagai alternatif beg gandum yang disimpan dalam peti sejuk boleh digunakan berulang-ulang kali. Beg gandum adalah beg kapas mudah dipenuhi dengan bijirin gandum, bijirin gandum mempunyai struktur selular unik yang membolehkan mereka untuk menyerap suhu yang cepat dan melepaskannya perlahan-lahan. Mereka adalah murah dan fleksibel.

Juga dikenali sebagai warmers gandum mereka juga boleh digunakan untuk merawat keadaan menggunakan haba. Hanya dibakar di dalam ketuhar gelombang mikro selama dua minit dan kemudian memohon kepada sakit otot atau sakit. Untuk keadaan seperti sakit belakang, sakit leher atau penyakit seperti artritis atau fibromyalgia beg gandum hanya rawatan, bermakna ia boleh melegakan kesakitan buat sementara waktu, ia bukan ubat tetapi ia mungkin menawarkan mengalami kelegaan yang mencukupi untuk menguruskan kesakitan mereka.

Kesimpulan

Akal adalah kunci untuk menggunakan ubat alternatif dengan baik dan membuat mereka bekerja untuk anda. Jika anda tidak pasti mengapa anda tidak sihat atau apa yang telah menyebabkan anda berasa sakit maka langkah pertama adalah untuk berunding dengan profesional perubatan, apabila anda telah menerima nasihat anda berada dalam kedudukan untuk membuat keputusan yang baik terhadap rawatan anda. Beg gandum atau gandum warmers hanya salah satu daripada banyak pilihan yang ada dan terdapat banyak laman web yang pakar dalam ubat semula jadi dan alternatif. Yang ingin anda kesihatan yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar