Kamis, 19 November 2015

Mengenai Hidroterapi

Mengenai Hidroterapi

Hidroterapi adalah satu kaedah tradisional untuk rawatan kecederaan yang digunakan oleh banyak budaya, masa lalu dan masa kini. Terapi air telah wujud selama berabad-abad dan telah sentiasa menjadi sebahagian penting dalam terapi dan bersantai melalui sejarah keluar. Hari ini, Hidroterapi adalah salah satu rawatan utama bagi kelonggaran bukan sahaja badan, tetapi minda juga.

Pada masa dahulu, seperti orang-orang Rom dan Yunani, rumah mandi spa-suka adalah pusat kehidupan sosial dan aktiviti harian bagi mereka yang berasal dari kelas cukup tinggi. Budaya seperti Jepun, China dan orang asli Amerika telah sentiasa digunakan terapi air di kebanyakan sistem penyembuhan. Menggunakan rumah mandi pada masa-masa merupakan simbol status, banyak kerana ia adalah hari ini.

Hari ini, hidroterapi digunakan di seluruh dunia untuk berehat di spa dan juga di dalam keselesaan belakang rumah anda sendiri. Tab mandi panas peribadi dan spa boleh didapati dari syarikat-syarikat seperti jakuzi yang sesuai dengan keperluan khusus anda. Apabila sains perubatan telah terbukti, pelbagai penyakit atau kecederaan akan susut atau diperbaiki dengan sesi hidroterapi biasa. Sama ada anda tinggal di Pergunungan Revelstoke atau lembah Okanagan cerah, anda boleh mencari tab jakuzi yang sesuai dengan anda, halaman belakang anda dan gaya hidup anda.

Hidroterapi menggunakan tindak balas badan terhadap panas dan sejuk dan penggunaan haba dan tekanan untuk merangsang otot. Saraf dirangsang membawa sensasi yang jauh ke dalam badan di mana mereka mempengaruhi pengeluaran hormon tekanan, menggalakkan aliran darah yang akhirnya mengurangkan sensitiviti kesakitan. Haba dalam kolam air panas jakuzi menggalakkan menenangkan badan dan memperlahankan aktiviti badan. Hidroterapi memberi manfaat kepada orang-orang dengan artritis, MS, kebimbangan / tekanan, dan pelbagai penyakit lain. Tab mandi panas melonggarkan sendi, menjadikannya lebih mudah untuk menjadi mudah alih dan melegakan sakit-sakit badan disebabkan oleh kecederaan dan keadaan lain. Hidroterapi melepaskan ketegangan dalam otot, melegakan kebimbangan dan menggalakkan kesihatan yang baik melalui seluruh badan daripada anda, membolehkan anda dan badan anda menjadi tenang dan santai.

Yang duduk di dalam kolam air panas memainkan peranan yang besar dalam keberkesanan hidroterapi. Dalam tab dewasa panas, kerusi adalah bentuk yang seragam dan mendalam, sehingga sukar bagi orang-orang yang berbeza untuk mendapatkan manfaat sepenuhnya daripada hidroterapi. Sejak tab panas pertama, keadaan telah berubah. Dengan pembangunan gentian kaca dibentuk, tab jakuzi kini datang dengan tempat duduk yang berbeza seperti kerusi lounge, tempat duduk bermula pada kedalaman yang berbeza dan kerusi baldi tradisional untuk benar-benar menenggelamkan penghuni. Tempat duduk bukan satu-satunya komponen dalam menjamin anda mendapat yang terbaik daripada sesi hidroterapi anda, tetapi kedudukan dan fungsi jet memainkan peranan utama. Oleh kerana tidak ada satu orang adalah sama, Jakuzi telah membuat kedudukan jet dan fungsi setiap tab untuk memenuhi keperluan setiap individu. Manfaat daripada memiliki tab mandi panas yang tidak berkesudahan, dari Hidroterapi untuk menghiburkan keluarga dan rakan-rakan untuk santai selepas hari yang sukar di tempat kerja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar