Kamis, 19 November 2015

Menyembuhkan Untuk Hiperhidrosis - 5 Semua Rawatan Asli

Menyembuhkan Untuk Hiperhidrosis - 5 Semua Rawatan Asli

Semua Menyembuhkan untuk Hiperhidrosis adalah dialu-alukan, tetapi untuk mereka yang mengalami peluh berlebihan (hiperhidrosis) ... rawatan rumah mencari tempat atau penawar semula jadi pasti bernilai bercakap tentang. Hiperhidrosis boleh menjejaskan keseluruhan kesejahteraan dan banyak kali seseorang penghidap yang mempunyai kecenderungan untuk berasa kurang yakin dalam diri mereka. Sekarang, bayangkan berpeluh begitu banyak yang anda perlu menukar pakaian empat atau lima kali sehari. Atau, yang anda berpeluh begitu banyak yang anda bangun di tengah malam untuk menukar cadar anda. Atau tapak tangan berpeluh begitu banyak yang anda tidak boleh memegang telefon bimbit atau pensil. Untuk sebanyak tiga peratus daripada penduduk, berpeluh adalah lebih daripada hanya sedikit masalah dan menyembuhkan atas sambutan hiperhidrosis dibuka-arm, penawar semula jadi terutamanya

Peluh berlebihan, yang dikenali sebagai hiperhidrosis boleh menjadi masalah bukan hanya untuk orang yang melakukan berpeluh tetapi untuk rakan dan keluarga mereka juga. Bayangkan tidak dapat duduk melalui filem keseluruhan tanpa merendam melalui pakaian anda. Dan bayangkan terlalu malu untuk pergi mana-mana sahaja dengan rakan-rakan anda kerana anda tahu bahawa berpeluh akan menjadi satu isu dan akhirnya ... bayangkan dibuang kerja anda kerana psikologi memberi kesan yang bermain berpeluh dalam kehidupan pesakit itu.

Anda mungkin telah mempertimbangkan pergi ke doktor; mereka mungkin menawarkan beberapa penawar untuk hiperhidrosis kepada anda, namun beberapa cadangan mereka, lebih daripada mungkin, akan mengandungi bahan-bahan kimia berbahaya yang boleh membahayakan tubuh dan mungkin lebih teruk daripada berpeluh dalam jangka masa panjang. Terdapat cara-cara semula jadi untuk merawat hiperhidrosis, berikut adalah lima daripada mereka.

Elakkan Makanan Pedas

Ia harus pergi tanpa mengatakan bahawa jika anda mempunyai masalah dengan berpeluh, anda tidak melakukan perkara-perkara yang akan membuat anda berpeluh lebih. Panas dan pedas menyebabkan makanan berpeluh kerana mereka meningkatkan suhu badan. Perkara yang sama boleh dikatakan untuk makanan yang terlalu besar yang juga perlu dielakkan. Selain itu, anda harus mengelakkan makanan yang anda tidak toleran yang juga akan menyebabkan masalah yang berkaitan dengan berpeluh.

Pakai pakaian longgar pemasangan

Pakaian yang ketat tidak hanya akan menjengkelkan kepada anda, tetapi mereka juga akan mengadakan peluh dan haba dalam sambil mengekalkan penyejukan udara keluar. Jika anda sedang diganggu oleh peluh berlebihan, anda perlu memakai pakaian longgar sebaik-baiknya semula jadi dan bukan buatan manusia bahan.

Belajar Mengurus Stres anda

Bagi sesetengah tetapi tidak semua orang dengan peluh berlebihan, tekanan boleh menjadi pencetus utama. Walaupun ia adalah mustahil untuk mengelakkan diri dari tekanan, ia membantu untuk tahu di mana tekanan adalah mungkin dijumpai dan kemudian mengambil langkah-langkah yang anda boleh untuk mengurangkan kesannya.

Gunakan Antiperspirant Kanan

Berbanding antiperspirant kaunter dengan aluminium klorida adalah salah satu penawar paling popular di hiperhidrosis dan boleh membantu dalam banyak kes, bagaimanapun jika ia tidak terbukti berkesan, anda juga boleh mendapatkan preskripsi daripada doktor anda. Terdapat juga cadangan untuk menggunakan kristal yang boleh anda gunakan dengan cara yang sama yang boleh berkesan juga. Pilihan lain adalah untuk menggunakan alkohol secara langsung di ketiak atau kawasan berpeluh yang lain untuk mengeringkan kulit dan menutup liang, namun ini boleh menyebabkan kulit terlalu kering dan masalah dengan liang anda.

Pemulihan tambahan Asli

Berikut adalah lain beberapa ubat semula jadi yang mungkin berkesan, bagaimanapun, anda harus sentiasa berunding dengan doktor anda terlebih dahulu. Teh sage, cuka sider epal dan madu mentah tidak boleh bekerja dalam setiap kes tetapi dikenali sebagai penawar yang berkesan untuk hiperhidrosis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar